niedziela, 13 listopada 2011

HPS Renaissance, Bitwa pod Flodden

Dziś nowy temat:)

Jakiś czas temu zainwestowałem w grę firmy HPS, która symuluje walki okresu renesansu w Europie Zachodniej (jak i ewentualnie wschodniej jeśli wziąć pod uwagę Mochacz)

Przebiwszy się nieco przez odrzucającą grafikę 3d (Talonsoft brat koncepcyjny HPS, mógł się pochwalić 10 razy lepszą grafiką w 3d niż to co w XXI wieku oglądamy w wykonaniu HPS), postanowiłem, że trochę pogram. Oczywiście najlepszym sposbem gry w takim wypadku jest PBEM więc udało mi się zanleźć przeciwnika, który zgodził się rozegrać ze mną bitwę pod Flodden.

Każdy może sobie w internecie znaleźć o co chodziło w tej bitwie, ja jednak z kronikarskiego obowiązku podsumuję.
Król Szkocji James IV, korzystając z nieobecności Henryka VIII w Anglii, najechał jej północne ziemie. Drogę zastąpił mu Thomas Howard Earl of Surrey. Historycznie bitwa zakończyła się porażką Szkotów. Życie w niej stracił sam król Szkocji. Jak będzie w naszej rozgrywce? Zobaczymy. Z moim przeciwnikiem już miałem okazję raz zagrać i okazał się on lepszy od mojej skromnej osoby. To moja okazja na rewanż:)

Gram Anglikami :)

Moje siły to rozciągnięte w linię liczne oddziału łuczników i billmenów. Na lewym skrzydle znajduje się nieco kawalerii Lorda Dacresa. Również od tamtej strony nadchodzą posiłki - Sir Edward Stanley i jego kontyngent z Cheshire (jak kot). Razem mam 26 tysięcy ludzi. Sił Szkotów nie znam

Zatem mamy 9 września 1513 roku. Szkoci ruszyli w stronę Anglików. Moje pozycje w pierwszej kolejności zaczęła nękać szkocka artyleria.  Niestety jej ostrzał wiązał się z stratami wśród mojej piechoty. Nieśmiała odpowiedź mojej artylerii nie specjalnie zaszkodziła Szkotom.

W kierunku mojego prawego skrzydła ruszyła kawaleria. Mam tam odsłonięte działa i troszkę piechoty i nieco obawiam się o ich los, dlatego wyślę na pomoc tam kawalerię Lorda Dacresa (pewnie głupi pomysł). Natomiast kontyngent z Cheshire, otrzyma zadanie wyskoczenia na prawe skrzydło Szkotów. Może uda się dopaść ich wozy z zaopatrzeniem.



Poza tymi manewrami poczekam na wroga. Zobaczymy, czy będzie szedł na bagno, czy skupi się na skrzydle i tam będzie chciał mi zrobić kuku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz